27 jun 2011

O año y la xornada 5.

O año prieto.
O año ye'l nome que recibe'l corderu col que se premia al equipu que gana l'abiertu interparroquial de bilharda de Ribadeo, qu'esti añu volvió a tener repsentación asturiana con un equipu combináu de machorradores de Quirinal (Juan, Hevia, Arturo y Magda) y ún d'Espora (Sergio).

Delegación asturiana, col seleicionador gallegu.

Pagó la pena'l desplazamientu y les quemadures del sol, pesie a quedar últimos nel grupu de los campiones del tornéu, Os Ribilleiros (Os Billardeiros Musicais de Ribadeo), franquicia que cuenta con palanadores de l'altura de Franco, Daniel, Markitos, Miguel, Julio o l'asturianu Hugo, esti siempre cola camiseta del Sporting puesta.

Os Ribilleiros, col año preto.

Ficiéronse patentes les diferencies ente dambos xuegos, dende la téunica que precisa'l desendolcu'l xuegu (onde prima el ganar distancia pa varar la
bilharda en cuantes menos güelpes meyor y malpenes esiste xuegu curtiu, menos cuando queda asitiada al varado cerca la llinia fondu) y les normes (la fuera de banda sácase dende el puntu por onde salió, mientres tocare'l suelu anantes, en ves de volver al sitiu de golpéu), hasta'l diseñu les bilhardas (maderes dures pa preseos grandes y nun siempre cola forma puntiaguda pelos dos caos), perfeutamente adaptaes pal xuegu. Los nuestros lirios más romos y pequeños (dalgunos nun yeren siquiera reglamentarios pales regles LNB) difícilmente puen competir en distancia colos preseos gallegos, qu'esnalen en distancia a un ritmu imparable. Amás, la efeutividá de los palanadores, que rara vez dexaben el liriu en suelu o de dar los dos güelpes, chocaba col xuegu más irregular de los asturianos que, si bien ficieron másimes puntuaciones delles veces, quedaron xustamente bien atrás na clasificación.

La delegación asturiana, pola so parte, llevó una muestra de liriu en forma de concursu d'encastraos, onde grandes de la bilharda gallega como Markytos o Franco pincharon nel intento d'encastrar los seis lirios en menos d'un minuto. Nun lo fizo asina Daniel, que con una escelente marca de 46 segundos demostró qu'inda se alcuerda de la so preparación pa la Copa Cantábrica del añu pasáu.

Fraco nel intentu d'encastrar los seis lirios

Por otru lláu, l'alcuentru con Xermán (qu'esperemos se repita esti sábadu en tierres asturianes) averó delles propuestes: volvió a falase de la Copa l'Eo, a mou de rempuesta coles normes LNB a la Copa Cantábrica; y d'una Copa Ibérica, con seleiciones d'otros países peninsulares pa axuntar bilharda y liriu al bèlit, al pic y pala y a la txirikila, ente otros. Siguirán les conversaciones.

Fue una magnífica xornada de convivencia baxo un sol amburador onde la espedición asturiana deprendió y lo pasó en grande gracies a les atenciones de la organización y de los collacios palanadores de la LNB. ¡Asina da gustu!

Detallín ufiertáu pola LNB pola participación de la delegación asturiana.

Quinta xornada, n'herba.

Esti sábadu día 2, a partir de les 11 de la mañana, escomenzará la partida por equipos de la quinta xornada del Campionatu d'Asturies de Liriu nel campu de fútbol de Piarnu, en Castrillón, muerganizáu por Quirinal otra vuelta (l'equipu de Piarnu que se presentare na reunión de febreru finalmente acabó dientro l'avilesín, pero col compromisu de llevar p'alantre la xornada). Asina, les inscripciones van quedar abiertes dende les 10:45.

Acabante la partida, va disputase'l míticu Abiertu'l Pitu Caleya, na so cuarta edición, que vuelve dempués de la suspensión del añu pasáu poles lluvies torrenciales que dexaron la zona n'estáu catastróficu. Pa evitar la lluvia yá se tien pensao una pista alternativa, onde la Asociación de Vecinos de Piarnu.

Los dos eventos coinciden coles fiestes patronales de la parroquia y hai prevista una macro-fabada pa tolos vecinos y visitantes al preciu de 5 € el platu, que de xuru dexará bien fartucos a los participantes que s'animen a siguir nes fiestes.

Como alvertencia a los machorradores, ha dicise que camuda'l suelu onde disputar la partida: esta vez sedrá n'herba natural, esperemos que nuna cai bien segadina. Pa estos casos la normativa CNL recueye, nel so cuatru puntu del apartáu "Tarrén y ferramienta" lo que sigue:


"En casu de xugar nun tarrén irregular o d’herba, y siempre que tolos equipos tean d’alcuerdu, pueden usase dos lirios. Unu d’ellos val d’encontu pal principal."

Toca esperimentar.

¡Alcontrámosnos ellí!


Sábadu 2 de xunetu
5ª Xornada del Campionatu d'Asturies de Liriu
Inscripción na partida a partir de les 10:45
Escomienzu a les 11:00
IV Abiertu'l Pitu Caleya
(Válidu pal II Campionatu d'Asturies de Liriu Individual)
Acabante la partida oficial (13:00)
Campu fútbol de Piarnu
Castrillón

0 comentarios:

Publicar un comentario