29 mar 2011

El liriu, de vuelta n'Illas

Esti caberu domingu, la pista de les escueles de La Caizuela fueron l'escenariu onde se punxo en marcha el III Campionatu d'Asturies de Liriu, al empar que'l II Campionatu d'Asturies de Liriu Individual, cola partida oficial por equipos y el II Abiertu de La Caizuela – Quesu La Peral.

Equipos

Presentáronse fiches pa la participación de seis equipos distintos, pero non los esperaos.

L'equipu de Piyarnu dexó la so separtación del de Quirinal pa prau, sofitando la so decisión na debilidá que se diba creyar en dambes partes. Asina, Hevia y les fiches del equipu de Castrillón van formar parte del equipu avilesín esta temporada, pero col compromisu de mantener la fecha de primeros de xunetu, con xornada, abiertu'l Pitu Caleya y concursos d'encastráu y distancia, amás de talleres pa guah.es mientres les fiestes de la so parroquia.

Pela so parte, el decanu Asturliriu, ensín dexar de tener una identidá única, presentó dos equipos, un femenín y otru masculín. La posibilidá de presentase esti añu al Campionatu d'esta mena yá fuera adelantada nel conceyu d'Avilés, onde s'aprobó l'alcuerdu pa la celebración del III Campionatu d'Asturies. L'altu númberu de machorradores que presentaben a cada partida, facía que caún xugara mui poques carreres. Asina, con dos equipos, que presenten les sos fiches a parte l'ún del otru, tolos xugadores van disputar un mayor númberu de carreres.

La nota ñegativa del eventu púnxola l'equipu de los Sidrones. La dificultá de sacar un equipu p'alantre fizo que solamente apaecieren les fiches necesaries pa inscribilu a la competencia y una xugadora, Lili. El trabayu o la preparación pa les oposiciones d'educación a les que van concurrir dellos xugadores ficieron incompatibles l'asistencia de los trés xugadores mínimos cola primera xornada. Cola promesa d'intentar asistir a cuantes puean, Sidrones apurrió estes nueves fiches que'l CNL aceutó de buena gana pa nun perder esti grupu de xente tan entregáu a la causa'l liriu cola idega de que, pa la temporada que vien y con circunstancies más afayaíces, Sidrones rexurda con too'l so potencial.

Ensin embargu, la Camaretá de Liriu de Noreña, con Xosín Pacheco a la tiesta, venció les dificultaes propies del so conxuntu. Les incompatibilidaes ente la competencia liriera y el so deber como integrantes de la Agrupación Folklórica Musical "Villa y Condáu de Noreña" nun paecen echar p'atrás a esti equipu que yá l'añu pasáu diera buenes pruebes del so buen facer. Con toles fiches en regla y la idega d'aumentar el númberu, escomiencen con ganes renovaes el nuevu campionatu.

Por último, el campión Espor d'Asturies, tamién tuvo dificultaes pa constituyir equipu. A les baxes voluntaries, como la de Carlos Suari, machorrador más granible del añu pasáu, xuntáronse nueves dientro'l club, bien por incompatibilidá col trabayu, bien por alcontrase fuera d'Asturies. Poro, salieron, de momentu, cinco fiches xustes.

Asina, van ser estos seis equipos los que disputen el III Campionatu d'Asturies de Liriu.

Partida oficial

Lili, xugadora de los Sidrones, ufiertóse voluntaria pa faer de vocera/anotadora durante la tirada, figura qu'esti añu tien una mayor repercusión, sigún les regles aprobaes nel alcuerdu.

Configuraes les llistes y comprobáu que tolos equipos teníen el númberu mínimu de fiches (índa provisionales) desixíes, escomenzó la partida oficial colos siguientes participantes:

Quirinal: Hevia, Pravia, Pintu y Pichu.

Espor[a]: Pepa, Xuacu, Sergio y Luis Carlos.

Asturliriu Homes: Enrique, Falo y Javi.

Asturliriu Muyeres: Tere, Luisa y Ferrer.

Camaretá: Aarón, Dani y Xosín.

Destacó'l nuevu sistema de puntuación, onde algamen 2 puntos los primeros n'encastrar, 1 puntu daquellos que lo faen na siguiente ronda y queden ensin ellos el restu, dio-y más rapidez a la partida, al faer les carreres más curties. Claro ta que les carines d'aquellos que quedaben a l'altura'l castru ensin posibilidá de puntuar yá, pesie a llegar en pocos güelpes, tamién yeren destacables.

Momentu de la primer carrera de la temporada, con Enrique, Aarón y Tere.

La primer carrera del tornéu llevóla Enrique d'Asturliriu Homes, por delantre d'Aarón, de la Camaretá. Pesie a la resistencia d'Espor[a] nes primeres carreres, fue síntoma de lo que diba ser toa la partida: un manu a manu ente los de Castrillón y los de Noreña, colos uvieínos detrás a curtia distancia y con Quirinal y Asturliriu Muyeres descolgaos dende un principu.

Dempués de les primeres quince carreres, la Camaretá diba en primer puestu con 13 puntos, dos por delantre d'Asturliriu Homes y cuatro d'Espora. Les muyeres d'Asturliriu llevaben 5 puntos de carrera y Quirinal, que nun puntuó hasta la carrera 11, solo 2.

A partir d'esi momentu, la igualdá na tiesta tovía fue mayor: a falt de cinco carreres, Asturliriu Homes alcanzaba a la Camaretá, a 20 tantos. Descolgáu, Espor[a] algamaba 17. Na so llucha particular por evitar el caberu puestu, Quirinal remontaba hasta los 10 puntos, superando por ún a les muyeres de Castrillón.

Les cinco últimes carreres fueron brillantes por parte de los dos equipos punteros, pa llegar a la cabera carrera cola Camaretá dos tantos por enriba nel marcador, dempués de puntuar en toles anteriores del llote. Pero surdió la figura de Javi otra vuelta, qu'algamó los dos puntos de carrera, dexando a cero al restu de contrincantes y empatando la partida a 26 tantos.

El recuentu postreru sofitaba'l resultáu, colos dos equipos, la Camaretá y Asturliriu Homes, empataos a 26. Terceru, con 21, Espora. Cuartu, Quirinal, con 12. Y Asturliriu Muyeres, quintu, con 9.

La clasificación provisional del III Campionatu d'Asturies de Liriu ta encabezada por Asturliriu Homes y la Camareta, con 7 puntos de partida; terceru, Espor d'Asturies, con 4; cuartu, Quirinal Liriu Sport, con 3; quintu, Asturliriu Muyeres, con 2; y sextu, Sidrones, con 0.

II Abiertu de La Caizuela – Quesu La Peral

Acabante la tirada oficial, escomenzó l'abiertu de La Caizuela, disputáu por segundu añu consecutivu dempués de la xornazada organzada por Quirinal.

Diecisiete machorradores lu disputaron, llegando a les semifinales Javi d'Asturliriu Homes y Luis Carlos d'Espora, pola parte d'enriba'l cuadru, y Xosín, de la Camaretá y Sergio d'Espora, pela baxa.

Luis Carlos escomenzó ganando la primer carrera, pero Javi remontó algamando les dos siguientes. Xosín, pela so parte, desfízose pela vía rápida de Sergio.

Xosín y Javi na final del abiertu.

Javi, que yá fuere resolutivu na partida por equipos, garrando los dos últmos puntos de carrera a disputar y empatando l'alcuentru, tamién ganó la final a Xosín, que nun pudo faer na énte'l rodiellu xugáu pol castrillonense.

Asina, Javi facíase col quesu La Peral de premiu d'un abiertu copáu por xugadores d'Asturliriu (l'añu pasáu ganó Falo).

Clasificación Individual

Los resultaos individuales de la partida por equipos apurrieron un par de sorpreses.

La primera, la dificultá pa puntuar fizo que baxaren los cocientes de los xugadores (puntos algamaos ente puntos disputaos), polo que solo trés machorrados consiguieron más del 50% de los puntos que disputaren.

La segunda, el fechu de que'l primer y el tercer clasificáu fueren d'Espora: Sergio, col 64% de los puntos dispuatos y Xuacu, cola metá exauta; que relegaron a los xugadores de los equipos ganadores de la partida (salvo a Javi, que foi segundu con un 55%).

Dani y Xosín, de la Camaretá, empataron na cuarta plaza. Sextu fue Pravia, de Quirinal. Y na sétima posición quedaron Aarón de la Camaretá, Luisa d'Asturliriu Muyeres y Falo d'Asturliriu Homes.

Les puntuaciones del abiertu fueron: 5 pa Javi, el ganador; 3 pa Xosín; 2 pa Luis Carlos d'Espora; y ún pa Sergio.

Asina, la clasificación individual queda con Javi d'Asturliriu na tiesta, con 13 puntos, siguíu por Sergio d'Espora, con 11 y de Xosín, de la Camaretá, con 8.

Siguiente xornada

La siguiente xornada va ser organizada pola Camaretá de Liriu de Noreña na so villa, durante les fiestes del picadiyu qu'organiza'l conceyu nel mes d'abril.

Va ser l'últimu momentu pa presentar les fiches de xugadores apuntaos polos equipos pa disputar el Campionatu, amás de sirvir pa consolidar el modelu d'anotación y vocéu de machorradores.

Esperemos que los equipos tengan menos problemes pa poder acudir con tolos efeutivos y que, al menos, se repita l'espectáculu vivíu l'añu pasáu na xornada celebrada nel paséu Frai Ramón de la villa condal.

¡Ellí nos vemos!


0 comentarios:

Publicar un comentario