28 feb 2011

A mín préstame xugar

Estes yeren les pallabres de Falo d'Asturlirio y les que ficieron salvar les distancies esistentes ente los equipos CNL nel primer conceyu del añu, porque quedó claro que a toos nos prestaba. A les cuatro y media de la tarde d'esti domingu 27 de febreru, nel Bar Timo d'Avilés, escomenzaba la xunta preparatoria de la Temporada 2011 del Conceyu Nacional de Liriu.

Asistieron los representantes de los cinco equipos de la temporada pasada, más el d'ún nuevu nomáu Piyarnu, surdíu nesa parroquia castrillonense y del sen de Quirinal Liriu Sport.

Discutiréronse la puesta en marcha de les propuestes falaes pol CNL nel conceyu de creyación de la Promotora de la FALA (ochobre del 2010). Decidióse dexar el tiempu que dure'l nuevu Campionatu pa creyar los clubes necesarios pala constitución de la Federación y consolidar dalgunos equipos que tan teniendo problemes d'organización interna, y ponese manes a la obra colos estatutos a partir del branu.

Con estes nueves, el Conceyu Nacional de Liriu siguirá siendo l'ámbitu d'organización, pero col calter de provisionalidá tovía más marcáu. La necesidá de contratar un seguru de responsabilidá civil y de mutua pa los participantes túvose güéi por tolos equipos como una cuestión fundamental y el retrasu nesta estaya burocrática, que'l marcu federativu tien de solucionar, ye sintida como mui perxudicial.

SISTEMA COMPETITIVU

Sicasí, como adaptación y adelantu, el Conceyu Nacional de Liriu aprobó por unanimidá la creyación d'un sistema de fiches, similar al modelu federativu, pol cual los equipos identifiquen a los xugadores nes partides oficiales del III Campionatu d'Asturies de Liriu. Asina, creyarase un rexistru de xugadores CNL, que sofite'l compromisu de los machorradores col xuegu y colos sos equipos. Esti documentu identificativu sedrá necesariu pa la almisión d'un xugador na fueya de la xornada ya implicará l'adhesión del machorrador a un equipu concretu.

Modelu de ficha.

Amás, consensuóse que cada equipu ha rexistrar un númberu mínimu de 5 xugadores pa poder participar nel Campionatu. La inscripción de xugadores tará abierta hasta l'escomienzu de la segunda xornada del campionatu, a finales d'abril.

Más difícil foi llegar a un acuerdu prestosu pa tolos miembros col númeru mínimu de xugadores que cada equipu tien d'inscribir na fueya de la xornada pa participar na xornada. En LLamorgal falóse de 3 xugadores, baxando de los 4 del añu pasáu. Pa los equipos que tienen un númberu grande y, sobre too, estable de machorradores, ye un agraviu porque, como bien dicía Falo d'Asturlirio "A mín préstame xugar", porque tien d'esperar muncho pa disputar la so carrera, mientres que los xugadores d'otros equipos con más dificultaes, cuerren más de siguío. Aprobóse al final la rebaxa, estimando que ye meyor pa la competición y pal xuegu un mayor númberu d'equipos, col enfotu de superar los sos problemes, a contar con dos equipos fuertes que dexen estancáu el procesu d'esportificación del liriu.

La inscripción de los xugadores a la partida fadráse durante'l cuartu d'hora anterior al aniciu de la partida. Cada equipu, escomenzando pol organizador del eventu, darán los nomes de los xugadores pol orde que deseye, apurriéndo les fiches de los mesmos. Dengún xugador podrá inscribise más tarde o ensín mostrar la identificación CNL.

Respeutu al sistema competitivu de les partides, mantiénse'l númberu de carreres en 30 y ensín posibilidá de reduciles. Ensín embargo, camúdase'l sistema de puntuación, por ún que favorez carreres de menos duración. Asina, sumen 2 puntos daquellos xugadores qu'encastren primero, 1 puntu daquellos que lo faigan na siguiente ronda y 0, los que queden ensín encastrar.

Amás, establezse dafechu la figura del Anotador/Voceru. Va ser miembru del equipu organizador de la xornada (puen ser dos, en casu de que'l primeru participe na partida). Encargaráse d'inscribir a tolos xugadores na fueya de la xornada; glayar l'orde de xuegu de los machorradores en cada carrera, amás d'avisar que tean preparaos los de la siguiente tirada; dar el permisu de tiru al xugador que-y correspuenda, pa evitar que l'orde de la carrera camude; anotar los resultaos de cada carrera y los finales; y asegurase de qu'ún representante por equipu robla la ficha. El Anotador/Voceru nun tien atribuciones d'arbitraxe y les sos opiniones nun tendrán rangu sancionaor.

Especial mención se fizo al fechu de mantener siempre'l turnu de xuegu durante la carrera. Decidióse que siempre qu'un xugador s'adelante al permisu'l voceru, tenga que repitir el tiru.

Por últimu, fáise regla que les decisiones arbitrales seyan entamaes polos propios xugadores de la carrera. Solo ellos tendrán la capacidá de debatir sobre cualquier fechu duldosu (zarrapastrones, encastraos, salides del tarrén...), siendo necesarios trés votos en sentíu a repitir la xugada.

CONCURSOS

Aprobóse la propuesta d'Espor[a] introducir xunto a los abiertos que nun fueren asociaos a xornaes, los concursos d'encastrar y de distancia que se probaron nel II Alcuentru Xixón de Liriu, en xineru de 2011.

D'esta forma, les actividades de cada encuentru quedaríen más equilibraes en cuanto a tiempu, favoreciendo'l desplazamientu de la xente que tendría más posibilidaes de participar nel eventu. (L'añu pasáu, nos abiertos independientes, los xugadores qu'acudíen podíen quedar eliminaos na primer carrera y nun tener posibilidá de xugar más)

CALENDARIU

Finalmente, decidióse faer un calendariu d'actividaes, con al menos un eventu al mes. El Campionatu d'esti añu tendrá seis xornaes, entamando la primera Quirinal Liriu Sport en La Caizuela, el 20 de marzo a les 11:30 hores, cola partida y el II Abiertu de Liriu de La Caizuela.

La Camaretá de Liriu de Noreña organizará la segunda n'abril; los Sidrones, la tercera, en mayu; Espor d'Asturies, la cuarta, en xunu; y en xunetu, les dos últimes a cargu de Piyarnu y d'Asturlirio. Les feches, horarios y sitios definitivos apurriránse nun conceyu a cellebrase dempués de la primer xornada n'Illas.

0 comentarios:

Publicar un comentario