10 nov. 2009

Fiesta del liriu en Castrillón

El mal tiempu d’airón y lluvia que solmenó con fuercia’l Cantábricu, nun pudo col anticiclón de liriu qu’arrasó el conceyu de Castrillón esta fin de selmana cabera.

El sábadu de tarde, púnxose fin al I Campionatu d’Asturies de Liriu organizáu pol CNL cola disputa de la tercer xornada. Otra vuelta, solo dos equipos s’averaron a la pista de Piarnu, anque tamién en cuadru poles numberoses baxes. Asina, los machorradores de Quirinal Liriu Espor y Espor d’Asturies diéron-y la espalda al cutu que tarecía y llucharon por facese col alcuentru hasta la última carrera. Quirinal, con unos fantásticos Hevia y Xermán, queríen la primer victoria oficial de la temporada, mientres que Carlos, Xuacu, Luis Carlos y Sergio nun teníen en mente perder la imbatibilidá. A falta d’una carrera pa les 32 acordaes, un magníficu Hevia durante tola xornada dexó que fuxiera la victoria a pie de castru pa que Sergio, en tres güelpes, abocara’l liriu y los cuatro puntos pal equipu de so. El resultáu final foi 84 pa Espor[a] por 83 pa Quirinal.

Concluyía asina el Primer Campionatu d’Asturies de Liriu, cola siguiente clasificación:


A nivel individual, la clasificación de xugadores nel campionatu quedó de la siguiente forma:

La propuesta de creyar un campionatu individual oficial (Machorra Más Granible – MMG’10) y paralelu al d’Asturies por equipos ye una de les distintes temes que’l CNL tien de tratar pa que l’añu que vien la propuesta de rexurdimientu del liriu se sofite.

El domingu pela mañana, llegó la espedición gallega a Piedrasblancas pa disputar la III Copa Cantábrica de Liriu/Billarda a la seleición d’Asturies, compuesta básicamente por xugadores CNL y por dalgunos paisanos residentes en Galicia. Dempués d’interpretar los himnos d’A Auténtica –como se conoz a la selección gallega de billarda- y d’Asturies y conseguir que lloviera entovía más colos cancios, púnxose en xuegu la Copa, dos veces disputada y dos veces ganada pol combináu.



Galiza escomenzó con llanzamientos llargos qu’acercaben la billarda al castru d’una forma extraordinaria y la confianza en ganar como n’años anteriores foi espoxigando, pesie a que la competición regulábase coles normes CNL y los sos palanadores nun taben avezaos a los tiros a distancia curtia pa encastrar. Ensin embargu, Asturies calteníase bien ceo ya esperanzada de dar la sorpresa. A la fin de la primera vuelta de carreres, la ventaya gallega yera mínima y, tres la segunda, el xuegu taba empatáu. La moral asturiana subía y la gallega esmolecíase escontra’l castru, hasta que se llegó al resultáu final: Asturies 31 – Galiza 25.



El conceyal de deportes del Ayuntamientu de Castrillón, Bernabé Peña, fizo entrega de la Copa Cantábrica al seleicionador asturianu Pepe Pravia y un troféu en forma d’horru a Ginés Rodríguez, responsable del combináu gallegu. Pa completar l’actu, l’organizador del alcuentru, Hevia, fizo tamién entrega d’un presente pa Calvete, nun sintíu homenaxe pa ún de los mayores impulsores de la billarda nel país vecín, que compartimos dende’l CNL.



Dempués de la xinta d’hermandá en Casa Orisia de Las Bárzanas, enllena cancios dirixíos por Xuacu a la gaita asturiana y Carmiña a la voz gallega, y rises por dambes partes, volviese a la pista ateyada del Polideportivu de Piedrasblancas pala disputa del Abiertu del LLacón Internacionalista, esta vegada embaxo la normativa gallega de la LNB.



Casi mediu centenar de participantes y varies rondes, ficieron que’l llacón que colgaba d’una de les porteríes onde s’instaló el varado tardara n’atopar dueñu. Pa sorpresa de toos, ya incluso pa elli, el vencedor foi Sergio, d’Espor[a], que ganó la final al machorrador gallegu Marcos (Remourelle Bulls), Reyes (d'Os Outros) foi tercera y Xuacu (tamién d’Espor d’Asturies) foi l’otru semifinalista.



La organización del alcuentru, l’hermanamientu cola LNB y los collacios d’O Varal, los resultaos positivos p’Asturies y’l sofitu del modelu CNL ficieron d’estos dos díes una fiesta total pal xuegu del liriu y pal so procesu de rexurdimientu y esportificación. Ensin embargu, dende’l Conceyu Nacional de Liriu queremos quedamos con una imaxe: unos mozos que taben xugando al fútbol cuando llegó la espedición de la Copa Cantábrica dempués de la xinta, quedaron xugando al liriu a la nuestra marcha. Queremos munchos como Nacho y munchos como Pablo, munchos como estos rapaces de Piedrasblancas. Ensin dubia, esi ye’l camín.


(Semeyes de Daniel Rodríguez)


0 comentarios:

Publicar un comentario