8 may 2011

La entrada 50

¡Esta ye la entrada 50 d'esti blogue! 50 hestories dende va yá casi trés años d'esistencia del CNL. Y cellebramos esti aniversariu falando de cómo vamos algamando los oxetivos que mos punximos de la qu'escomenzamos: recuperar y esparder el xuego del liriu n'Asturies.

Espardiendo porque, nes últimes selmanes, escolinos de diferentes colexos asturianos pudieron xugar al liriu nos sos patios. D'una parte, Toño Argüellles, xugador de los Sidrones y profesor d'asturiano nel colexu Manuel Álvarez Iglesias de Salinas, en Castrillón, llévo-yos a los sos neños dalgunos xuegos tradicionales pa que conocerien tamién la bayura cultural d'esti país. Por otra, al traviés de la empresa de servicios educativos y d'ociu y tiempu llibre Escuelactiva, patrocinadora del equipu Espor d'Asturies, l'Atenéu de La Calzada de Xixón entamó una actividá de xuegos tradicionales dientro de les XVI Xornaes de Llingua y Cultura Tradicional Asturianes; durante les dos mañanes nel colexu l'Atalía y el Gracía Lorca, desfilaron más de doscientos guah.es del barrio (d'estos dos colexos y del Príncipe de Asturias, d'El Lloréu y de Santa Olaya). Los escolinos xugaron y esfrutaron coles carreres de panoyes, el dexabolu, la tarusa, el culo, el tiru al palu y, sobre too, el liriu.


Y recuperando porque, otra vuelta, nos citamos pa una nueva xornada del Campionatu d'Asturies de Liriu. L'equipu de los Sidrones llámanos a participar nuna tercera xornada y nun Abiertu de la Botella (como buenos "sidrones") a disputar nel Tendayu que facilita'l Muséu del Pueblu d'Asturies de Xixón, institución que se ta convirtiendo nun de los principales collaboradores del Conceyu Nacional de Liriu.


Domingu 15 de mayu
3ª Xornada del Campionatu d'Asturies de Liriu
Inscripción na partida a partir de les 11:00
Escomienzu a les 11:15
I Abiertu la Botella
(Válidu pal II Campionatu d'Asturies de Liriu Individual)
Acabante la partida oficial (12:45)
Muséu del Pueblu d'Asturies
Xixón

Por último, recordar qu'esta entra númeru 50 coincide cola fin de la Selmana de Lletres Asturianes, cellebración que nun podía ser escaecida pol Conceyu Nacional de Liriu nel so compromisu col idioma y la cultura asturiana. Dende equí vamos a siguir usando la llingua, que ya le meyor forma de caltanela y esfrutala. Llingua y liriu formen una pareya insepartable. ¡A falar y a xugar tol añu!


0 comentarios:

Publicar un comentario