1 nov 2010

Gran victoria de l'Auténtica. Asturies, a siguir medrando.


Asina foi: una gran victoria de la seleición de Galiza na IV Copa Cantábrica de Liriu/Billarda.

La mañana del sábadu 30 d'ochobre escomenzó cola amenaza d'un temporal de fríu y lluvia y airón del Nordés y Piedrasblancas presentaba un cielu gris. Y gris foi'l día pa la seleición asturiana, arrasada ensín paliativos por una Auténtica con tremendes ganes de revancha.

L'alcuentru disputábase a 60 carreres coles regles del CNL. La victoria daba un puntu; l'empate y la derrota, cero. Los seleiciones taben formaes por 15 xugadores caúna:

ASTURIES: Xosín y Abel (Camaretá); Toño, Dani y Lilian (Sidrones); Pepa, Xuacu y Sergio (Espor[a]); Hevia y Pravia (Quirinal); y Javier, Falo, Marisa, Enrique y Martínez (Asturliriu).

GALIZA: Daniel, Franco y Julio (Billardeiros Musicais); Reyes, Geni, Guille, Isa y Ana (Os Outros); Luis (Bateas de Porto Novo); Suso y Martiño (Remorulle Bulls); Xermán y Flores (Equipa Bíteres); y los independientes Michelle y Joaquín.

Yá dende l'aniciu la partida se punxo de manifiestu la contundencia del equipu gallegu: les sos billardas esnalaben direutes al castru, onde se les veíen y deseyaben pa encastrar. Mientres, los lirios asturianos diben despacín, p'averase nel intre cuando'l palanador gallegu encastraba. L'exemplu más granible diéronlu Sergio y Xermán na cuarta carrera: el gallegu de Quirinal necesitó dos güelpes pa llegar al castru, mientres que Sergio siguía na salida; cinco güelpes dempués, llegaba l'esporu al castru, momentu qu'aprovechaba'l palanador pa encastrar. Esta foi la llinia de tol alcuentru, onde rara vez los gallegos encastraben enantes de cinco güelpes, sofitando'l so xuego nel machorrazu de salida. Lo que nun fala mal de los xugadores de l'Auténtica; más bien del probe xuegu de los asturianos.

Asina, dempués de la primer ronda, el resultáu yera de 5-8, lo qu'índa daba posibilidaes a los machorradores convocaos pol CNL. Pero la dinámica nun ameyoraba y la segunda ronda finó col mesmu resultáu. Galiza alloñábase índa más, aprovechando un xuegu asturianu mui per embaxu de les posibilidaes de los sos xugadores. A la metá, Galiza dominaba con un contundente 10-16. Nes quince carreres siguientes, más de lo mesmo: un parcial de 5-8, que dexaba'l resultáu en 15-24. La gayola nel bandu gallegu fíxose patente. Asturies necesitaba ganar 10 carreres y dexar a Galiza ensín puntuar. Pero foi una misión imposible, porque los xugadores asturianos esbarrumbáronse nel caberu cuartu, faciendo solamente dos puntos, por nueve gallegos. El resultáu final foi de Asturies 17 – Galicia 34.

Pravia, Bernabé Peña, Hevia, Xermán y Flores, nel trespasu de la Copa.

El conceyal de Deportes del Conceyu de Castrillón, Bernabé Peña, presidió l'actu de trespasu de la Copa Cantábrica, del representante del CNL, Pepe Pravia, al seleicionador gallegu, Flores. La cellebración esti añu marchó, con toa xusticia, p'allende l'Eo y los palanadores de Galicia compartieron el so triunfu colos sos compatriotes al traviés de la tresmisión en direutu fecha por TELE VARAL Life, nuevu proxeutu de los collacios de la LNB.

Esti añu la xinta d'hemandá, en Casa Orosia de Las Bárzanas, tuvo amenizada nos postres pola gaita de Xosín (qu'incluso s'atrevió a tocar una versión llibre d'A Rianxeira), los chistes de Flores y les bromes pa con Hevia, organizador del eventu.

Xosín a la gaita, dempués de la xinta en Casa Orosia.

De tarde, la comitiva aconceyóse de nuevo na pista averada al Polideportivu de Piedrasblancas pa cellebrar el II Abiertu del LLacón Internacionalista, qu'esti añu tenía como troféu una menos gastronómica reproducción de la Cueva de Cuadonga. L'abiertu disputóse coles regles de la Liga Nacional de Billarda, anque siguiendo'l formatu de los abiertos CNL, p'axilizar l'eventu. El rectángulu de salida huvo ponese a unos 45 metros del varado, porque parte de la pista taba acutada pol Club Deportivo de Tiro con Gomeru de Piedras Blancas, que taba faciendo una exhibición. Foi una esperiencia bien prestosa'l xunir dos deportes tradicionales nun mesmu sitiu y compartir impresiones.

La competición tamién tuvo color gallegu, porque los cuatro semifinalistes procedíen de la LNB. De los 22 machorradores, destacaron Geni (Os Outros) y Franco (Billardeiros Musicais), na primer semifinal, y Luis (Bateas de Porto Novo) y Daniel (Billardeiros Musicais), na segunda. Dambes finaron pela vía rápida (0-2), faciendo da la final un duelu cuñaos ente'l gallegu-italianu Franco y el xenial Daniel. Pero nesta ocasión nun hubo color y Franco volvió algamar un 2-0, con un par de varados espectaculares. Yera'l día de so, porque foi tamién el xugador más destacáu del alcuentru cantábricu, ganando los cuatro puntos que disputó. El primer asturianu, en quinta plaza, foi Sergio d'Espor[a] que perdió por un palmu nos cuartos col campión; Falo, octavu, tamién pasó a cuartos.

Daniel (finalista) y Franco (campión). De morao, Flores, seleicionador gallegu.

Pa finar la xornada, Hevia propuso un abiertu femenín, que ganó Marisa (Asturlirio) na final a Isa (Os Outros), nel únicu triunfu asturianu del día.

Marisa ya Isa, finalistes del abiertu femenín.

Na despedida ente dambes seleiciones escomenzaba a golese la posibilidá d'organizar un nuevu alcuentru anual ente Asturies y Galicia, pero en tierres galáiques. Tal vez una Copa del Eo, onde xugase la oriella del país correspondiente. Rises y bon humor yeren la nota. Un síntoma afayadizu pa siguir xugando xuntos gallegos y asturianos.

El balance pal CNL, pesie a la contundente y merecida derrota, tien de ser positivu porque supón un pasu más pal xuegu'l liriu n'Asturies: la consolidación d'un modelu de xuegu ya organizativu, la creación d'un modelu afayadizu de convocatories y el deprendizaxe que surde d'esperiencies d'esti tipu, solo nos fai sofitar esta idega d'espoxigue. Ganar ye prestoso, pero perder val pa facese más fuerte. L'exemplu tenemoslu nel alversariu gallegu que'l añu pasáu "marchara escocíu" y esti, tornara bien crecíu. L'añu que bien habrá facer lo posible por dexar la Copa en casa.


0 comentarios:

Publicar un comentario