28 jun 2010

Campionatu pa Espor[a] y doblete p'Asturlirio


La Caizuela foi l'escenariu perfeutu pa la cuarta xornada del Campionatu d'Asturies de Liriu, organizada pol equipu avilesín Quirinal y el sofitu del Conceyu d'Illas.
La partida por equipos contó esta vegada con solo cuatro, porque la Camaretá de Liriu de Noreña nun pudiere asistir al alcontrase los sos miembros, toos ellos pertenecientes a la Escuela de Música Tradicional de Noreña, cola obligación d'acudir al Alcuentru de música na cai que s'organizare pa esta fin de selmana na villa condal. Ensin embargu, los vencedores de la xornada tercera yá glayaben venganza pa la quinta y última a disputar en xunetu.
Con cuatro equipos, la partida discurría con muncha más celeridá y dio tiempu pa disputar les 30 carreres en menos de dos hores.
Yá de mano vióse como Asturlirio quería imponese y aportábase a la primer plaza na carrera 9, sitiu que nun diba abandonar yá, pesie a los intentos d'un irregular Espor[a], qu'algamara'l segundu puestu, que-y daba de sobra pa ganar el Campionatu. Los Sidrones, nesi procesu d'ameyoramientu qu'alcontraren en na Villa, ficiéronse col tercer puestu, a mediu camín d'acanzar a los dos primeros y de cayer al últimu, llugar onde quedó Quirinal.
Solo na última carrera se vio Espor d'Asturies na posibilidá d'empatar col equipu de Las Bárzanas, col marcador 50 a 53 a favor de los últimos. Pero l'espléndidu machorrador de los Sidrones Toño llevó al so tanteador los tres puntos, dexando a cero al restu los equipos.

Asina, con bastante claridá, Asturlirio atopaba por primer vez el triunfu nuna xoranda del Campionatu d'Asturies de Liriu y estrenar el so casilleru de victories. Pela so parte, Espor d'Asturies algamaba el triunfu na xeneral, a falta d'una xornada por disputase, al sumar los cuatro puntos de partida del segundu puestu. L'equipu uvieín yá ye bicampeón.
A nivel individual, la partida destacó polos númberos de Sergio, d'Espor[a], que consiguió 20 de los 21 puntos que disputó, esto ye un 95%. Por detrás, nun podía ser d'otra manera, alcontróse un xugador d'Asturlirio, Javier, con un cociente de 0.87 y zarrándo'l podiu, Toño, de los Sidrones, y Xermán, de Quirinal, qu'algamaben los 6 puntos na clasificación individual con un 83% de los puntos algamaos. Xuacu, d'Espor[a], tercer meyor machorrador del añu pasáu na clasificación oficiosa, allugábase por primer vez al Campionatu y quedaba quintu, rayando'l 80%. Luisa y Falo, d'Asturlirio, foron sesta y sétimu respeutivamente. Y na cabera plaza pa los puntos, empataron Dani (Sidrones) y Suari (Espor[a]), primer clasificáu de la xeneral y que pinchaba nesta xornada después de les actuaciones espectaculares de Villaviciosa y Noreña.
Acabante la partida, escomenzó'l I Abiertu'l Coneyu de La Caizuela, valederu tamién pa la clasificación del Campionatu d'Asturies de Liriu Individual. Pesie a que'l númberu d'inscritos foi más baxu que'l del restu de xornaes, solo 14, poles condiciones pindies de la pista pudieron vese unes carreres espléndides detrás d'unos lirios qu'esnalaben pol aire y esnidiaben pola pista d'una forma estraordinaria. A les semifinales llegaron, pela parte alta del cuadru, Sergio d'Espora y Paula de los Sidrones y, pela baxa, Luisa y Falo, d'Asturlirio. L'esporu llegó a la final tras dos carreres mui disputaes con Paula, que sacó'l meyor xuegu que se viere hasta'l momentu, y Falo venció 3-1 a Luisa, nun duelu que diba más allá de la competencia de ser del mesmu equipu. La final, con Sergio llanzáu tras la so contundencia na partida por equipos, escomenzó con un machorrazu que casi acaba n'encastráu, pero'l postrer esmuciamientu del liriu pela pendiente, fizo que'l xugador xixonés tuviera que correr al sprint los 30 metros, que lu separaben del liriu, pa que nun saliera. Anque lo consiguió, foi l'ultimu güelpe buenu qu'algamó na competencia y Falo, con un xuegu más regular y efeutivu, fízose col quesu La Peral de premiu al vencedor del abiertu. D'esta mena, Asturlirio atopaba los dos galardones en xuegu na xornada, lo que-yos da munches fuercies pa la última xornada, qu'organizará esti equipu, posiblemente pal sábadu 24.


Los puntos algamaos por Sergio, el que Toño nun disputara l'abiertu y la irregularidá de Suari esta xornada ficieron que la parte d'arriba de la clasificación provisional del Campionatu d'Asturies de Liriu Individual s'apertara muncho, colos tres machorrados empataos a 27 puntos (Toño ye terceru por haber disputao menos eventos). Índa con posibilidaes matemátiques tán Xermán de Quirinal, Iyán d'Espor[a], Javier d'Asturlirio y Aarón de la Camaretá pa facese col triunfu na xornada que vien, que tará por tolo alto n'emoción.
El Conceyu Nacional de Liriu encara yá'l mes de xunetu, con varios eventos por delantre: la xornada del Campionatu, organizada por Asturiliriu, y un abiertu dientro de les actividaes de la Fiesta de les asociaciones del Conceyu de la Mocedá de Xixón. Pero sobre too, col envís de cellebrar un nuevu aconceyamientu pa organizar la otra metá del añu y la preparación del camín pa la futura federación d'esti espor que cada vez se va consolidando más n'Asturies.

0 comentarios:

Publicar un comentario