24 may 2010

Sorpreses asgaya en La Villa.

La tarde del sábadu 22 enllenóse de sorpreses pal mundiu del liriu.
L'equipu de los Sidrones escoyó la cancha polideportiva del Colexu Públicu "Maliayo" de Villaviciosa pa protexer a los machorradores y al públicu del sol y el calor intensos qu'escomiecen a agostar los campos yá dende bien ceo esti añu. Ellí yá taba too preparao dence les 4 de la tarde pa escomenzar la partida oficial y, dempués, l'abiertu. Ensin embargo, l'escomienzu retrasóse hasta la llegada de buena parte de los xugadores, pa completar los equipos, polo que los equipos decidieron acortiar a 20 el númberu de carreres de la partida. Solo l'equipu organizador y Asturliriu s'alcontraben en puntu. Pela so parte, Espor[a] y Quirinal apaecieron en cuadru. Y los gaiteros de Camaretá, sufriendo la inconveniencia de que l'horariu de la xornada coincidía colos ensayos musicales de la escuela de música llar del equipu, solo pudieron contar con trés xugadores, polo que diben quedar ensin puntuar ficieren lo que ficieren. LLamentábense dempués, porque lo que ficieron nun foi poco.

Escomenzaron con fuercia la partida los xugadores del equipu llocal. La irregularidá de les anteriores xornaes paecía emborrinase y, de les machorres de Toño, Xandru -la nueva incorporación-, Paula, María y Portali ficieron una espléndida primer parte de la partida, que los allugaba al primer puestu, con 20 puntos, por delantre d'Espor[a] (18), Asturliriu (15) y Camaretá (17), quedando descolgáu Quirinal (9).

Pravia encastrando y Xermán, de fondu, pilares de Quirinal.

Nesti momentu asocedieron cinco carreres qu'igualaron al máximu posible la competición. Pacheco y Abel desendolcaron el meyor xuegu de so y algamaron ná menos que 14 de los 15 puntos posibles, llevando a la Camaretá a la tiesta de la partida. Por detrás, Asturlirio, Espor[a] y Sidrones empataben a 22 puntos y quirinal casi se doblaba pa llegar a los 17.

La emoción taba por tolo alto. Por un lláu, porque la Camaretá podía acabar col monopoliu de victories d'Espor d'Asturies. Por otru, porque la incomparecencia del grupu de 4 de los noreñenses facía tremendamente valiosu'l segundu puestu, con vistes a la xeneral del Campionatu.

Les cinco carreres diben pasando y el trescursu de la partida diba aclariando poco a poco les coses: Quirinal nun yera quien a llegar a los primeros puestos y la Camaretá distanciábase per enriba. LLegábase a la última carrera cola incertidumbre de quién se fadría colos 6 puntos de partida: Sidrones y Espor[a] teníen 27 puntos de carrera, por 25 d'Asturlirio. Sedría l'esporu César quien s'apuntara los 3 puntos, por delantre de María, de los Sidrones, que se fizo con 2.

El recuentu final ya oficial fízose esperar, anque quedaba claro que la Camaretá de Liriu de Noreña ganaba la partida con ná menos que 36 puntos de carrera. Magnífica foi l'actuación de los tres machorradores que, ensin los ñervios de tener que faer un bon papel pa puntuar, ficieron volar los lirios como naide nel pabellón del colexu maliayu. Yera la primer sorpresa de la tarde.

Los representantes de la Camaretá el sábadu, que ganaron la partida: Abel, Fran y Pacheco.

Espor[a] facíase col segundu puestu por un solo puntu de carrera (30) de distancia respeutu a los anfitriones (29), que desmotraron un ameyoramientu tremendu en comparanza coles anteriores xornaes. Asturlirio (25) quedó cuartu y Quirinal (22) coló p'Aviles cola cabera plaza.

La clasificación xeneral del Campionatu d'Asturies de Liriu 2010 dexa nun cómodu primer puestu al equipu uvieín d'Espor[a] con 18 puntos de partida, siguíu d'Asturlirio con 9, la Camaretá y los Sidrones con 7 y Quirinal con 5. Bien diferente taría l'asuntu de nun incomparecer la Camaretá: a estes altures taría segundu con 13 puntos a solo 3 d'Espor[a].

De secute, y colos congregaos dando buena cuenta de les viandes ufiertaes pola organización –a destacar la carne empanada de Portali, alimentu de campeones- dióse escomienzu al I Abiertu maliayu de liriu con 21 machorradores inscritos. Foi esti un tornéu rápidu, con carreres emocionantes y güelpes tremendos.

Pela parte alta del cuadru, Pepa alcanzó les semifinales dempués de desfacese del so compañeru d'Espor[a], Carlos Suari. El debutante de la Camaretá, Fran esnaló per enriba de Enrique (Asturlirio) y venció a Pepa en dos carreres.

Fran, de la Camaretá, pa encastrar dende lloñe.

La parte baxa foi más pareya. Igualáu foi l'alcuentru n'octavos ente Pravia (Quirinal) y Pacheco (Camaretá), que se les vieron con Sergio (Espor[a]) en cuartos de final, carrera que finó con un nuevu empate, esta vez a trés xugadores, que se desondolcó con una apretada victoria de Sergio, que pasó a semifinales. Ya igualáu foron los otros cuartos, anque Dani (Sidrones) ganó'l desempate a Xermán (Quirinal), dempués del encastre imposible del gallegu, que dio muestres, una vegada más de la so calidá téunica. Como en Noreña, Sergio y Dani volvíen a chocar y, otra vuelta, volvía a ser el de los Sidrones quien llegaría a la final por 3-2.

Dani algamó la primer carrera, dexando claro la so capacidá competitiva nos torneos eliminatorios, pero Fran sumó'l puntu de la segunda. Y llegó entós la sorpresa doble de la xornada, cuando Fran dio los güelpes d'aniciu de la carrera y encastraba el liriu n'ún. Dani baxo los brazos y nun pudo conseguir el so segundu títulu consecutivu.

Podiu del I Abiertu maliayu de liriu: 3. Pepa (Espor[a]), 1. Fran (Camaretá), 2. Dani (Sidrones)

La clasificación del Campionatu d'Asturies de Liriu Individual reflexa la regularidá nes partides oficiales de Carlos Suari (Espor[a]) y de Toño (Sidrones), con 26 y 21 puntos respeutivamente. Carlos volvió a ser el machorrador más granible de la partida con 10 puntos algamaos de 12 posible y un cociente de 0.83. Pela so parte, Toño roblaba el 77% de los puntos que xugó. La gran actuación de Pacheco, de la Camaretá, vióse reflexada con los 6 puntos del tercer puestu. Exaequo, los 6 puntos nes tres carreres de Xandru, de los Sidrones, y Tere, d'Asturlirio, dáben-yos los 5 puntos de la cuarta plaza. Y, entrando na clasificación, el chilenu d'Espor d'Asturies César, con dos puntos, y les Sidrones Paula, Portali y María. Dende l'abiertu, el maliayu de la Camaretá, Fran algamó 6 puntos, 5 por ganar y 1 del plus por encastrar. Dani, finalista, sumó 3 a los consiguíos en Noreña, Pepa estrenóse con 2 y Sergio añadió el del so cuartu puestu a los 3 del so sextu puestu de partida, subiendo na xeneral a la cuarta posición.

La Camaretá fizo un espléndidu doblete na villa de Maliayo, nuna xornada onde los Sidrones dexaron claro que yá-y tomaron el pulsu a la competición. Grandes incorporaciones estos equipos al Conceyu Nacional de Liriu esti añu. Yá nun pregunten, apunten los triunfos. Felidaes a dambos.

La siguiente xornada, en xunu, tará muerganizada pol equipu avilesín del Quirinal. Habremos viaxar, de xuru, a la mítica plaza castrilloniega de Piarnu, teniendo como abiertu'l del míticu "Pitu Caleya". Tovía tá too nel aire, menos el seguru buen momentu de convivencia. Informaremos en detalle de too, equí, na páxina del liriu.


0 comentarios:

Publicar un comentario