29 jul 2010

Fin de selmana enllenu lirios.

Esta última fin de selmana de xunetu, disputáronse tres eventos de liriu: la partida correspondiente a la 5ª xornada del Campionatu d'Asturies de Liriu, el I Abiertu de Piedras Blancas y el I Abiertu de la Fiesta de les Asociaciones – Fai!. En xuegu taba la clasificación definitiva del Campionatu por equipos, amás de la clasificación del Campionatu d'Asturies de Liriu Individual (a falta de la decisión de prolongalu o non hasta finales de la temporada 2010, tema a debatir na próxima asamblea del CNL).

5ª Xornada.

El sábadu 24, pasaes les 11 de la mañana, los cinco equipos del CNL, escomenzaben la última partida del Campionatu na pista pegada al Polideportivu de Piedras Blancas. El vultable retrasu fizo que se recortase'l númberu de carreres a disputar hasta 20.

El yá campión Espor d'Asturies nun quiso dexar escapar la última posibilidá de triunfu del añu, y el so quintetu de luxu (Xuacu, Suari, Sergio, Iyán y Pepa) yá se despegó dende les primeres cinco carreres, pa finar mui destacáu con 48 puntos de carrera.

Más disputada tuvo la segunda plaza, que se decidió por cuatro puntos de diferencia ente'l restu los equipos. Los dos xugadores de la Camaretá (Abel y Tino) consiguieron mantener la mínima distancia pa quedar nel segundu puestu con 29 puntos, anque nun-yos valío p'algamar los puntos de partida correspondientes, al nun presentar los cuatro machorradores reglamentarios. Asina, l'equipu organizador, Asturlirio, garró los 4 puntos de partida, colos 28 puntos que ganaron Tere, Falo, Javier, Martínez, Marisa y Enrique. Un puntu por embaxu quedaba cuartu'l cuartetu de Quirinal (Hevia, Xermán, Pravia y el lesionáu Guillermo). Y, n'ultimu puestu, zarraben los Sidrones de Toño, Dani, Portali y Paula.

Asina, la clasificación final del Campionatu d'Asturies de Liriu 2010 quedó col equipu d'Espor d'Asturies en primer llugar, destacáu con 28 puntos de partida sobre 30 posibles y 226 puntos de carrera d'un total de 345 disputaos. El decanu, Asturlirio, consiguió con comodidá'l segundu puestu, con 19 puntos de partida y 148 de carrera. L'equipu de los Sidrones, debutantes na competencia, algamaron el tercer puestu, con 12 puntos de partida y 109 de carrera, lo que demuestra que l'asistencia a toles xornaes d'al menos el númberu mínimu de partcipantes, dio los sos frutos. Quirinal, que faltó a una xornada, quedó na cuarta plaza, con 136 puntos de carrera, pero solamente 10 puntos de partida. Na cabera plaza, la Camaretá de Liriu de Noreña pagó les torgues p'acudir a toles xornaes, y quedó con 7 puntos de partida y 124 de carrera, con 30 menos dispustaos qu'el restu, pola incomparecencia n'Illas.

Ciérrase'l II Campionatu d'Asturies de Liriu con tres victories de xornada pa Espor[a] (na primera, segunda y cabera xornada), una pa la Camaretá (tercera xornada) y una p'Asturlirio (na cuarta partida).

A nivel individual, la partida dexó un altu gráu d'igualdá, con varies carreres con trés o más machorradores empatando na primer plaza. Poro nun se pue ver raro que cuatro xugadores empataren na primer plaza del resultáu individual: Xuacu, Iyán y Sergio d'Espor[a], y Javier d'Asturlirio, algamaron los 10 puntos con un cociente de 0.92 (11 puntos de 12 disputaos).

Esti cuádruple empate dio-y mayor valor a la emocionante carrera 19. Enfrentaos Javier d'Asturlirio, Pravia de Quirinal, Dani de los Sidrones, Abel de la Camaretá y Suari d'Espor[a], esti últimu presentábase con un plenu nes tres anteriores carreres. Si puntuaba otru 3, algamaba los 10 puntos individuales, que-y daben ventaya casi definitiva na clasificación xeneral, onde comenzó empatáu a puntos col so compañeru Sergio y con un penriba de Toño, de los Sidrones. Algamó una distancia granible nos dos primeros güelpes, pero nun encastró nel terceru y el restu de machorradores acercáronse. El cuatru güelpe foi'l definitivu y los lirios foron cayendo dientro'l castru, salvo'l de Suari, que rebotó dientro pero salió, cola mala fortuna de ver el cuádruple empate de los sos contrincantes.

La mala suerte fizo que'l xugador, ensin dubia, más regular de la competición, se viere relegáu por un solu güelpe a la sesta posición, pa ganar 3 puntos que nun-y ficieron xusticia al so bon facer.

En quinta posición, Dani de los Sidrones, col 0.80 de los puntos disputaos, ganó cuatro puntos. Los puestos caberos foron pa Pravia, de Quirinal, y Abel, de la Camaretá.


I Abiertu de Piedras Blancas.

Acabante la partida, y organizáu tamién por Asturlirio, disputóse'l I Abiertu de Piedras Blancas, valederu pal Campionatu d'Asturies de Liriu Individual.

Nes rondes d'octavos de final destacaron el duelu ente Suari y Toño (primer y tercer clasificaos individuales, respeutivamente), que ganó l'esporu; la sorpresa de Paula, que se desfizo con facilidá de Falo y Sergio, finalistes del anterior abiertu d'Illas; y la carrera ente los sidrones Paula (cuarta en La Caizuela) y l'especialista n'abiertos, Dani, que finó cola victoria del zurdu.

En cuartos, Suari desfízose de la so compañera Pepa, Tere de la tamién compañera Paula, Javier d'Asturlirio venció a Luis Carlos, d'Espor[a] y Dani d'Abel, de la Camaretá.

La primer semifinal foi resuelta pela vía rápida, con dos victories siguíes de Suari sobre Tere, demostrando'l primeru'l so meyor xuegu, como nel restu la xornada. Na segunda, Dani remontó la primer carrera vencida por Javier, y colóse na final.

Dani, vencedor en Noreña y finalista en La Villa adelantóse con tres manzorgazos espectaculares a Suari, que ganare nel primer tornéu del añu n'Illas y llegare a les finales d'El LLano. Pero dos carreres impecables del avilesín d'Espor[a] diéron-y la victoria final, algamando l'horru qu'Asturlirio apurrió como troféu y cinco puntos d'oru na clasificación individual.



I Abiertu de la Fiesta de les Asociaciones – Fai!

Respondiendo a la llamada de la asociación soberanista d'esquierdes Fai!, Espor d'Asturies organizó, en representación del Conceyu Nacional de Liriu, el I Abiertu de la Fiesta de les Asociaciones – Fai!. Al pie de la torre de vixilancia de la playa de Poniente de Xixón, onde se celebraba l'alcuentru anual d'asociaciones miembres del Conceyu de la Mocedá de Xixón, asitióse'l tarrén de xuegu facilitáu pela organización.

Los lirios foron esnalando dende les 12 de la mañana del domingu 25, al empar de los aviones del exércitu español, que facíen del despliegue bélicu un espectáculo de duldosu gustu, retoricáu pelos xuegos tradicionales, la sidra y los bollinos preñaos. Énte'l ruíu de los reactores, un xuegu de cai sorprendía a los paseantes.

23 foron los machorradores que ficieron frente a la solana amburante del mediudía xixonés. Al equipu organizador, xuntáronse los miembros del equipu decanu Asturliriu y Hevia, de Quirinal, colo que l'abiertu quedaba homologáu pal Campionatu d'Asturies de Liriu Individual. El restu de machorradores yeren debutantes, dende miembros de la organización de la Fiesta de les Asociaciones, hasta integrantes d'asociaciones como COCEMFE, Fai! y la lleonesa Agora, amás d'algún neñu enfotáu n'aprender esti prestosu xuegu, como Jony y Musa.

La diferencia ente expertos y novatos yera granible, pero nun quitó pa qu'hubiera sorpreses, como la protagonizada por Rocío, que ganó a Hevia nun mano a mano bien emocionante. Los cuartos de final tuvieron integraos por tres esporos, tres d'Asturlirio y dos independientes (Rocío y Musa), que llevaron l'apoyu de tolos asistentes pola so tenacidá.

Pero les semifinales acabaron cayendo pal campu de los equipos CNL. La primera, con un enfrentamientu entre Xuacu y Suari, d'Espor[a], que venciera'l primeru por 2 carreres a 1. Na segunda, el duelu fraticida yere ente miembros d'Asturlirio, Marisa y Enrique venciendo ella por 3-1.

La final foi bien disputada. Adelantóse Marisa, quitándo-y la mano de salida a Xuacu y empatóse la segunda. Xuacu había ganar la carrera, pa forzar el desempate, pero Marisa volvió a adelantase, el liriu del esporu ñegóse a quedar dientro'l castru y la machorradora d'Asturliriu facíase col abiertu con toa xusticia.

Futuru.

Finada la competencia por equipos del añu 2010 y con vistes a mantener el contautu ente equipos CNL y posibles nuevos aspirantes, amás d'organizar nuevos abiertos durante estos meses caberos del añu, el Conceyu Nacional de Liriu acordó en Piedras Blancas aconceyase de nuevo n'agostu, con motivu del II Abiertu'l Barreñón que va organizar Espor d'Asturies.

Son munches les temes a tratar: dende'l caltenimientu del Campionatu Individual pa los siguientes abiertos (tema nun zarráu n'Avilés nin n'Illas a principios de la temporada), hasta'l pasu pa convertise en Federación, pasando polos posibles camudamientos nos reglamentos de xuegu y organización de les actividaes.

Asina que nun fina la temporada, nin muncho menos. Hai varios abiertos nel horizonte, la Copa Cantábrica y un par de reuniones en mente, que darán muncho que falar.


0 comentarios:

Publicar un comentario