19 mar 2010

Campionatu d'Asturies de Liriu

ALCUERDU PA LA CELEBRACIÓN DEL

II CAMPIONATU D’ASTURIES DE LIRIU



Sistema competitivu


-El Campionatu va tener tantes xornaes como equipos representaos (n), caúna d’elles organizada y encontada económicamente por un equipu, en meses diferentes dende marzu a xunetu de 2010.


-Encamiéntase que, empatando coles xornaes del Campionatu, s’entamen opens individuales qu’afalen la participación de xente non inscrito nos equipos del CNL, baxo fórmules lúdiques y abiertes.


-Les partides sedrán a 30 carreres con tantos participantes en caduna como equipos representaos (n).


-Cada equipu inscribe nel orde que quiera los sos xugadores, hasta cubrir les 30 participaciones, siempre que, polo menos, participen 4 xugadores estremaos por equipu.


-En cada carrera puntuarán los tres primeros xugadores en encastrar: 3, 2 y 1 puntu respeutivamente. En casu d’empate, otórguense los mesmos a tolos xugadores empataos, anque seyan más de tres, per enriba, dexando llibre el/los siguientes puestos.


- Establezse en 3 el númberu de rondes posteriores a que’l primer xugador encastre’l so liriu, pa que’l restu xugadores de la carrera encastren los de so. Solo puntuarán aquellos que lo faigan nesi intre, faciéndolo sigún la posición d’encastre, independientemente de la ronda cuando lo faigan.


- Otórgase 1 puntu de carrera extra al equipu del xugador qu’algame un “encastráu” (introducir el liriu del primer güelpe).


-Gana la partida l’equipu que sume más puntos de carrera. Asígnense n +1, n-1, n-2… y asina hasta n-(n-1) puntos de partida. En casu d’incomparecencia d’un equipu, nun sumará dengún puntu de partida.


-La clasificación del Campionatu faise siguiendo esta xerarquía: puntos de partida, puntos de carrera, historial de puestos nes partides y historial de puestos nes carreres.



Sistema de xuegu


-L’anotador noma a los n xugadores de la carrera. Éstos respeten a lo llargo de tola carrera l’orde de llanzamientu nel que fueron nomaos.


-Depués de llanzar, el xugador espera que pare’l liriu cola fin de conservar la posición si fuera preciso volver a ella.


-Nun se considera acabáu’l llanzamientu hasta que nun para’l liriu por sí solu, ensin que’l xugador puea tocalu una vez que caiga al suelu. La posición válida ye na que para’l so movimientu, independientemente de lo que fixera na so trayectoria.


-Nun hai avance válidu si nun hai los dos golpeos (suelu y aire). En casu de fallu, vuélvese al llugar d’orixe.


-Ye fallu que’l liriu pose fuera dafechu del tarrén acotau.


-Mentanto tea nel aire, el liriu pue ser golpeáu infinites vegaes.


-La carrera acaba pa un xugador cuando’l so liriu, paráu, dexa de tener contactu col área qu’arrodia’l castru.


-El liriu puede orientase como quier el xugador siempre que nun conlleve avance.



Tarrén y ferramienta


-El liriu tendrá, tolo más, 22 centímetros de llargor y 3 centímetros de diámetru máximu. Ha ser de madera y nun tener elementos artificiales, a nun ser una pegatina o una rotulación.


-La machorra tendrá, tolo más, 4 centímetros de diámetru mayor y ha ser de madera. El cau de golpéu nun pue tener elementu artificial nengún.


-El tarrén ha tener un llargor d’ente 30 y 50 m. y un anchor d’ente 15 y 25 m. Tará bien marcáu con cinta al ras, pintura o cambiu de material.


-En casu de xugar nun tarrén irregular o d’herba, y siempre que tolos equipos tean d’alcuerdu, pueden usase dos lirios. Unu d’ellos val d’encontu pal principal.


-El castru ye una estaya circular de 0,80 a 1,20 metros de diámetru (la lonxitú de una a dos machorres). Puede pintase en suelu, ser un círculu de lona o, inclusive, tener unos

centímetros d’elevación. Tará colocáu na llinia medular de la pista a una distancia de salida equivalente al 75% del so llargor.




ACUERDO PARA LA CELEBRACIÓN DEL

II CAMPIONATU D’ASTURIES DE LIRIU



Sistema competitivo


-El Campionatu tendrá tantas jornadas como equipos representados (n), cada una de ellas organizada y soportada económicamente por un equipo, en meses diferentes desde marzo a julio de 2010.


-Se aconseja que, coincidiendo con las jornadas del Campionatu, se organicen opens individuales que fomenten la participación de gente no inscrita en los equipos del CNL, bajo fórmulas lúdicas y abiertas.


-Las partidas son a 30 carreras con tantos participantes en cada una como equipos representados (n).


-En cada carrera puntuarán los tres primeros jugadores en encastrar: 3, 2 y 1 punto respectivamente. En caso de empate, otórguense los mismos a tolos jugadores empataos, aunque sean más de tres, por arriba, dejando libre el/los siguientes puestos.


- Se establece en 3 el número de rondes posteriores a que el primer jugador encastre el so liriu, para que el resto jugadores de la carrera encastren los de so. Solo puntuarán aquellos que lo hagan en ese período, haciéndolo según la posición de encastre, independientemente de la ronda cuando lo hagan.


- Se otorga 1 punto de carrera extra al equipo del jugador que consiga un “encastráu” (introducir el liriu del primer golpe).


-Gana la partida el equipo que sume más puntos de carrera. Asígnense n +1, n-1, n-2… y así hasta n-(n-1) puntos de partida. En caso de incomparecencia de un equipo, no sumará ningún punto de partida.


-La clasificación del Campionatu se hace siguiendo esta jerarquía: puntos de partida, puntos de carrera, historial de puestos en las partidas e historial de puestos en las carreras.



Sistema de juego


-El anotador nombra a los n jugadores de la carrera. Éstos respetan a lo largo de toda la carrera el orden de lanzamiento nombrado.


-Después de lanzar, el jugador espera a que pare el liriu para conservar la posición si fuera necesario retomarla.


-No se considera finalizado el lanzamiento hasta que no para el liriu. La posición válida es en la que cesa su movimiento, independientemente de lo que hiciera en su trayectoria.


-No hay avance válido si no se dan los dos golpeos (suelo y aire). En caso de fallo, se vuelve al lugar de origen.


-Es fallo que el liriu se detenga totalmente fuera del terreno acotado.


-Mientras está en el aire, el liriu puede ser golpeado infinitas veces.


-La carrera finaliza para un jugador cuando su liriu, parado, deja de tener contacto con el área que rodea al castru.


-El liriu puede orientarse como quiera el jugador siempre que no conlleve avance.



Terreno y herramientas


-El liriu tendrá, como máximo, 22 centímetros de largo y 3 centímetros de diámetro máximo. Tiene que ser de madera sin elementos artificiales, salvo una pegatina o rotulación.


-La machorra tendrá, como máximo, 4 centímetros de diámetro mayor y ha de ser de madera. La punta de golpeo no tendrá elementos artificiales.


-El terreno tendrá una longitud de entre 30 y 50 m. y un ancho de entre 15 y 25 m. Estará bien marcado con cinta al ras, pintura o cambio de material.


-En caso de jugar en un terreno irregular o de hierba, y siempre que todos los equipos estén de acuerdo, pueden usarse dos lirios. Uno de ellos valdrá de apoyo para el principal.


-El castru es una zona circular de 0.80 a 1,20 metros de diámetro (la longitud de una a dos machorras). Puede pintarse en el suelo, ser un círculo de lona o, inclusive, tener unos centímetros de elevación. Estará colocado en la línea medular de la pista a una distancia de salida equivalente al 75% de su longitud.




0 comentarios:

Publicar un comentario