3 dic 2012

La copa Cantábrica, quedó n'Asturies.

La mañana del 1 d'avientu fue de les más lluvioses del añu. Y el patiu de la Universidá Llaboral de Xixón taba empapáu y enllenu charcos. Ensin visión d'ameyoramientu, les delegaciones de les dos seleiciones a disputar la VI Copa Cantábrica de Liriu/Billarda a puntu tuvieron de suspender l'eventu. Pero les ñubes dieron un cachín de tregua y machorradores y palanadores escomenzaron la partida.

VI Copa Cantábrica de Liriu/Billarda.

Dempués d'un añu vacíu d'actividaes, el Conceyu Nacional de Liriu axuntaba a siete xugadores pa enfrentase al combináu gallegu. Por Espor d'Asturies, Pepa, Luis Carlos, Sergio y el chilenu César; por Quirinal, Hevia; por los Sidrones, Lili; y el tapiegu Muriego, procedente de la Liga Nacional de Billarda. 

Flores, capitán d'A Auténtica

Pela so parte, A Auténtica aportaba a Xixón col enfotu d'anovar el triunfu algamáu los dos últimos años, con un equipu bien competitivu, col bien conocíu xugador de Quirinal y Estensión Agraria, Xermán Viluba y el míticu gran capitán, Flores. Daniel, Franco, Suso, Marcos, Geni, Lucía y Isma, completaben l'esceicional plantel gallegu.

Dividía la partida en dos terrenos de xuegu paralelos, quedó establecía a 60 carreres, puntándose con un puntu la victoria y con cero, l'empate y la derrota.

Les primeres carreres fueron de tantéu. El terrén encharcáu nun permitía grandes vuelos y los xugadores diben a asegurar. Con estes, dempués de les primeres diez carreres, el marcador yera d'empate a 5. 

Aspeutu encharcáu del patiu, nuna carrera de demostración ente Flores y Hevia pa la televisión alemana.
Por embargu, esta igualdá fue rompiéndose na pista 2, onde los machorradores asturianos diben sumando victoria tres victoria. Na pista 1, el xuegu taba más pareyu, y la igualdá caltúvose hasta les dos últimes carreres de la primera metá del alcuentru, cuando Asturies, de la mano d'Hevia y Muriego, algamaba dos puntos que la poníen en superioridá tamién. D'esta mientre, al final de les 30 primeres carreres, Asturies ganaba por 8 a 6, na pista 1, y dominaba por 10 a 4, na pista 2. El resultáu al descansu yera d'un sorprendente 18 a 10.

Fízose un paru pa entrar en calor cola espicha isotónica. Y vino al pelu pa evitar un gran chaparrón qu'enllamuergó tovía más el patiu. Pero unes buenes tortielles, con croquetes y empanadiyes, too regao con sidra, valió pa que los xugadores perdieren el respetu a les nubes y salieren con ganes de siguir gulpiando'l liriu.

Engafentaos pol resultáu, los palanadores gallegos salieron enfotaos a remontar. Los asturianos, pela so parte, nun queríen dexar que los ganasen los nervios. A la carrera 40, pesie al esceicional xuegu billardeiro, solo teníen remontao un puntu. Siete paecíen abondos pa 20 carreres, tovía más cuando la pista 2 siguía siendo tarrén intratable de los asturianos. 28 a 20, yera'l resultáu a falta de diez carreres.

Los asturianos yá taben cellebrando'l triunfu: un par d'empates yeren suficientes pa ganar por segunda vuelta la Copa. La seleición gallega taba nun momentu finísimu, con grandes güelpes de salida que facilitaben l'encastráu en dos machorrazos. Pero, na segunda carrera de la Pista 2 (la 27 del total), Luis Carlos ganó-y el puntu a Franco. Matemáticamente, Asturies yera ganadora. Pero como'l recuentu total solo se facía cada cinco carreres, la emoción caltúvose hasta la última carrera: cuando Flores ganó a Sergio, la xente tiróse a los voceros pa sumar los puntos. El resultáu final yera de Asturies, 30; Galiza, 28. (Dempués camudóse'l resultáu al apreciase un fallu na marcación d'un empate, ente César y Suso, con un puntu pa caún; quedando Asturies, 29; Galiza, 27)

La gayola asturiana españó finalmente. Yera un puxu tremendu p'aquellos siete llocos que se llanzaren a organizar un eventu d'estes carauterístiques, nel marcu del Liet Internacional, dempués d'un añu casi valeru d'actividaes. Fue'l momentu de les reivindicaciones: más liriu y más llingua asturiana. 

Pepa, Muriego, Hevia, Sergio, Lili y Luis Carlos.

Abiertu de Liriu "Liet Internacional"

Dempués de la xinta d'hermandá, a les 16:30 hores, escomenzó l'Abiertu de Liriu "Liet Internacional". Esti festival de la canción de llingües minoritaries, gracies al puxu de los miembros del CNL y del LNB, y la xestión de xente de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, contó col liriu pa sofitar una de les actividaes paraleles al xuegu. Durante tol tiempu de xuegu, medios de comunicación de dellos países que cubríen el festival, ficieron entrevistes y reportaxes a los machorradores. Anque, ensin dubia, la más prestosa pa nós fuera la presencia de Daniel Vallina, de Radio Sele, una de les radios llibres que ta puxando por caltenese con vida y, amás, n'asturianu. Sedría Daniel Vallina ún de los atractivos del abiertu, porque nun duldó en garrar machorra y liriu ponese a xugar. (L'otru gran atractivu sedría'l licor de café "Auga Vella", bálsamu tonificador pa cuerpu y mente)



El troféu quedaba dividíu en un grupu de seis xugadores y dos de cinco y clasificaríense los tres primeros y los dos segundos meyores, dempués de les cinco carreres previes. El primeru n'encastrar, y tolos que lo ficieren na mesma ronda, algamaríen 3 puntos; si lo facíen na ronda siguiente, 2; si necesitaben dos güelpes más, 1; y nel casu de nun encastrar tovía, la carrera acabábase con cero puntos.

El grupu 1 quedó conformáu por Luis Carlos, Flores, Geni, Marcos, Daniel y Dani Vallina. Quiciás la suerte'l principiante fizo qu'el periodista de Radio Sele llevare los 3 primeros puntos del tornéu. Pero la constancia del campeón gallegu Daniel fue imponiéndose, p'acabar na primer posición con 9 puntos. L'esporu Luis Carlos facíase cola segunda plaza gracies a los sos 8 puntos. Geni, garró 7; Flores, 6; Marcos, 5; y Dani Vallina, 4 (los tres de la primera y ún de la última).
Sergio Buelga xunto a Daniel Vallina, periodista de Radio Sele.

El grupu 2 ganólu Lucía impúsose al restu, puntuando en toles carreres p'algamar 9 puntos, remontando'l buen arranque de Pepa, que quedó segunda, y de Muriego, que perdió la clasificación al nun puntuar na última. Isma, con 5 puntos, y Suso, que quedare en blancu, completaben el grupu.

Por últimu, el grupu 3 tuvu nel italo-gallegu Franco al gran dominador, ganado les cinco carreres con autoridá y faciéndos col primer puestu'l grupu y un plenu de 15 puntos. El resto de machorradores, disputó la segunda plaza hasta'l final, pero fue Sergio, con 9 puntos, quien l'algamó. Xermán, con 7; Hevia, con 5; y Julio, con 4, zarraron la tabla.

Quedaben clasificaos pa la final Franco, Daniel y Lucía, como primeros y Sergio, por ser el meyor segundu. Luis Carlos y Pepa quedaben empataos a puntos pa la segunda plaza de segundos y, en cuenta d'un desempate reglamentariu, consensuóse que disputaren dambos la final, que quedaba a seis xugadores.

Sergio y Daniel, segundu y primer clasificaos del Abiertu de Liriu "Liet Internacional"
La final quedó frallada dende'l primer momentu. Daniel, Lucía y Sergio empataben la primer carrera, dexando a cero al restu. La segunda, y'a-y dio una ventaya granible a Daniel, que algamaba otros tres puntos. Con seis, por cuatro de Sergio, Daniel podía xugar con mayor tranquilidá. Pero, na tercera carrera, resurdió Franco y dexó a cero al restu competidores, empatando nel segundu puestu con Sergio. Pa la cuarta carrera, too taba nel aire. Y fue entós cuando Daniel dio la puntiya, garrando los tres puntos otra vuelta, pa garrase nunos inalcanzables 9 puntos. Sergio ganó la cabera carrera p'asegurase la segunda plaza, por delantre de Lucía que, con un nuevu puntu, quedaba tercera. A Franco valiéron-y los cuatro puntos del iniciu pa quedar na cuarta plaza. Y Luis Carlos y Pepa, fieles a la so igualdá, empataben na quinta plaza a ún puntu, que ganaren dambos na última carrera.





0 comentarios:

Publicar un comentario