27 abr 2011

Abondo de lirios, lluvia y picadillu en Noreña.

El domingu 24, el Conceyu Nacional de Liriu averóse a Noreña pa disputar la segunda xornada del Campiontau d'Asturies de Liriu 2011, nun eventu organizáu pola Camaretá de Liriu de Noreña, cola collaboración de la Asociación Folklórico Musical "Villa y Condáu de Noreña".

Cambiu de sitiu

La idega de repitir la xornada noreñense de la temporada anterior prometía que l'eventu diba a ser espectacular: el paséu de Frai Ramón, arteria principal de la villa condal, cortáu pal xuegu, nun de los díes patronales del conceyu. Ensin embargu, la mañana ñació lloviendo y les ñubes caltuviéronse nel cielu tola tarde. La organización de la xornada improvisó un nuevu tarrén de xuegu, pa evitar la suspensión de la mesma, asitiando la partida dientro del antiguu mercáu d'abastos, al pie la torre'l reló, onde s'alcuentra la see social de l'Asociación.

Esti cambiu bien fue decisivu pa la competición: pasóse de xugar al aire llibre a facelo embaxo cubierta y d'un tarren pindiu y llargu a ún llanu y mui curtiu, fechu que, sumáu a lo resbalizo'l suelu, procuró qu'un bon númberu de primeros güelpes acabaren topetando escontra la paré del fondu. Los miramientos nestos güelpes de salida, p'averar el liriu lo más posible al castru ensin pasase, ficieron que nun se diere dengún encastráu, como s'esperaba d'un principiu.

Tarrén de xuegu na antigua plaza d'abastos.

Partida

Dempués de les inscripciones, per primer vez, de los seis equipos en competencia y de la delimitación del tarrén, escomenzó la partida a 30 carreres, colos siguientes participantes:

Sidrones: María, Paula, Lili y Toño.
Quirinal
: Hevia, Pintu y Juan.

Asturliriu Homes: Falo, Javi y Enrique.
Asturliriu Muyeres
: Tere, Luisa y Ferrer.

Camaretá
: Felipe, Abel, Dani y Xosín.

Espor[a]
: Luis, Luis Carlos y Sergio.


La Camaretá, que partía como favorita al ser líder, empatada con Asturliriu Homes, y organizadora del eventu, nun escomenzó bien, nun atopando los primero puntos hasta la décima carrera. A eses altures, Espor[a], de la mano de Luis, Sergio y Luis Carlos algamaba 9 puntos y destacábase respeuto al resto d'equipos, que dengún nun superaba los 4.

Ausente Luis dende la carrera 11, Espor d'Asturies foi un mano a mano ente Sergio y Luis Carlos, que sofitaron la so ventaya hasta últimu momentu, consiguiendo 25 puntos de carrera.

Solo en determinaos momentos Quirinal amenazó al equipu uvieín, pero les diez caberes carreres nun foron tan brillantes como les primeres pa los avilesinos y tuvieron quedar cola segunda plaza, nun ensín torgues: los Sidrones, de la mano de Toño, apaecíen na última carrera empataos na segunda posición, pero mientres Juan de Quirinial llevaba dos puntos, Lili de Sidrones solo pudo facese con ún.

Por detrás, pero mui de cerca, Asturliriu Muyeres, con una increyible Tere, desfacía l'empate cola otra seición del futuru club, con dos puntos (encastró al empar con Sergio y Juan).

La sorpresa diéronla los dos ganadores de la anterior xornada, Asturliriu Homes y la Camaretá, qu'ocuparon les dos últimes posiciones, quiciás pola ventaya d'estos equipos nel xuegu llargu.

La puntuación final quedó con Espor d'Asturies, primeru con 25 puntos; Quirinal, segundu con 17; terceru, Sidrones, con 16; Asturliriu Muyeres, cuartu, con 14; Asturliriu Homes, quintu, con 12; y sestu, Camaretá, con 10.



La clasificación provisional del Campionatu dio un vuelcu granible, esnalando Espor[a] hasta'l primer puestu, con 11 puntos de partida, al superar a Asturliriu Homes, segundu con 9 y la Camaretá, terceru con 8. Quirinal ye cuartu colos mesmos 8 puntos de partida, pero menos puntos de carrera (26 a 36). Asturliriu Muyeres ta nel quintu llugar, con 5 puntos. Y cierra'l llistáu los Sidrones, con 4 puntos.

Abiertu'l Picadillu de Noreña

Acabante la partida, como siempre, escmenzó el segundu Abiertu'l Picadillu de Noreña. El nome nun ye gratuitu: la fiesta de San Marcos, pesie a la coincidencia col domingu de Resurreción, cellébrase en Noreña al rodiu del picadillu y el sabadiegu. Y tolos miembros del CNL que s'averaron al mercáu d'abastos, pudieron dar buena cuenta, mientres el trescursu la xornada, d'esos placeres gastronómicos. (Faláronse de dos nueves especialidaes de liriu: la de en pista curtia y la de a una mano)

Xosín, de la Camaretá, prauticando'l "liriu a una mano".

28 participantes ficieron d'esti abiertu ún de los más bayurosos. Pero los xugadores más destacaos fueron los semifinalistes Ferrer (Asturliriu Muyeres), Hevia (Quirinal), Toño (Sidrones) y Javi (Asturliriu Homes). Javi y Toño desficiéronse pela vía rápida, respeutivamente, de Ferrer y Hevia pa pasar a la final que, como pasara nel anterior abiertu n'Illas, llevara Javi con autoridá, otra vuelta.


Campionatu Individual

La igualdá que carauterizó la partida tamién tuvo reflexu nos cómputos individuales: na menos que cinco machorradores algamaron 1 puntu con un cociente de 0,25. Tamién hubo empate na segunda posición, ente Tere, d'Asturliriu Muyeres, y Toño de Sidrones (anque hai que dicir que la primera disputó más carreres), que llevaron la metá de los puntos disputaos. Solo Sergio, d'Espor[a], tuvo un cociente superior a metá (63%), polo que llevó los 10 puntos en xuegu.

Al vencer nel abiertu, Javi llevó los 5 puntos. Toño, segundu, llevó 3. Y los semifinalistes: Hevia, 2 y Ferrer, 1.

Toño y Javi, finalistes del abiertu.

Cola so regularidá nes tirades por equipos (nes dos xornaes foi el meyor na partida), Sergio algama la primer posición, con 21 puntos, con trés puntos de ventaya sobre Javi, que ye'l más competitivu nos abiertos, con dos victories de dos posibles. El buen facer de Toño, segundu na partida y nel abiertu, súbelu hasta la tercer posición con 11 puntos, pesie haber disputao namás estos dos eventos. Xosín, de la Camaretá, con 10, ye cuartu. Y Tere, colos 8 de la segunda plaza na última partida, queda quinta nuna llista que yá presenta 18 xugadores.


Prósima xornada.
A falta de confirmación de la direición, podemos adelantar que'l prósimu eventu va ser organizau pol equipu de los Sidrones el domingu 15 de mayu, sobre les 11 de la mañana, nel tendayu del Muséu del Pueblu d'Asturies, qu'inda vuelve a collaborar col mundiu'l liriu.


0 comentarios:

Publicar un comentario