2 dic 2013

Copa Cantábrica 2013



A mediudía del sábadu 30 de payares, escomenzaba, nel Polideportivu de Piedrasblancas, la VII Copa Cantábrica de Liriu/Bilharda entee las seleiciones d'Asturies y Galiza. Una vez más, el Conceyu Nacional de Liriu asturiano y la Liga Nacional de Billarda gallega convocaben a los sos más destacaos xugadores pa esta competición anual qu'hermana a los dos pueblos, esta vez cola colaboración del Conceyu de Castrillón, que cedió la istalación.

La Copa coló de vuelta pa Galicia.

La Copa Cantábrica d'esti añu, como nes caberes temporaes, disputábase a 60 carreres, llevando un puntu el ganador y quedando en blanco en casu d'empate o derrota. 

Y les coses escomenzaron bien pa los siete asturianos seleicionados (Pepa, Sergio y Luis Carlos, del equipu Espora d'Uviéu, Liliana, de los Sidrones de Xixón, Xosín de la Camaretá de Liriu de Noreña, Javier Hevia de Quirinal de Avilés y Muriego, xugador de Tapia Casariego que xuega en la Lliga gallega), que dominaben nel marcador por 17 a 11 al acabar les primeres 30 carreres.

Por embargu, la reacción d'"A Auténtica" llegó. Y nes últimes 27 carreres de la mañana, llograron un parcial de 14 a 3. A falta de las tres últimes, Galicia taba delantre por solamente un puntu y Asturies tovía podía vencer, como se consiguiera l'añu anterior na plaza la Universidad Llaboral de Xixón, nel marcu de les actividaes del Festival Liet Internacional. Pero nun pudo ser porque la dinámica ganadora de la seleición gallega llevólos a llograr dos puntos de los tres posibles y vencer por 27 a 30, consiguiendo la Copa Cantábrica por quinta vegada de las siete posibles.
Seleición asturiana. De pie, Lili, Muriego, Xosín, Sergio y Luis Carlos. Agachaos, Hevia y Pepa.

Pol equipu asturianu, destacó sobre manera Javier Hevia, el capitán del conxuntu, qu'algamó 7 puntos en nueve carreres disputaes, lo que ye un 77%. Mui buen papel ficieron tamién Sergio y Muriego, con 7 puntos de diez.
Seleición gallega, col capitán Flores garrando la Copa.
Pol equipu gallegu fueron determinantes los plenos de Xermán y de Lucía, con cinco puntos de cinco carreres disputaes.


Abiertu (del llacón) Internacionalista.
Pola tarde, dempués de la xinta d'hermandad de rigor, disputose l'Abierto Internacionalista, que tien como premiu un llacón asturianu.
Momentu de la xinta d'hermandá.

Con una participación de 19 machorradores (solamente 5 d'ellos asturianos), los xugadores quedaron enmarcaos en cuatro grupos, siguiendo la normativa vixente pa los torneos abiertos a la llibre participación qu'estipuló'l Conceyu Nacional de Liriu. De esta forma, dempués de xugase cinco carreres por grupu, clasificáronse del primeru Hervy y Coedo, qu'empataron nel primer puestu; del segundu, Daniel; del terceru, Sergio, únicu asturianu na final; y del cuartu, Xermán.

La final a cinco nun tuvo casi historia y Xermán llevóla con autoridad, al vencer en cuatro de las cinco carreres. El xixonés Sergio quedó solamente a una carrera de revalidar triunfo nel "abiertu'l llacón" y volvió a repetir posición nun abiertu internacional, porque l'añu pasáu quedara segundu tamién nel Abiertu Internacional Liet, que ganara'l gallegu Daniel, qu'esta vez solo pudo faer terceru.

Finalistes del abiertu: Coedo, Hervy, Xermán, Sergio y Daniel.

Entamando la prósima edición.
La Copa Cantábrica fue una fiesta otra vuelta, un premiu para estes persones que, durante tol añu, tán tratando de dar dignidá a les cultures autóctones de los sos pueblos, recuperando las costumes y calteniéndoles en vixencia. Y asína va siguir siendo, porque la octava Copa Cantábrica yá ta planificándose.