1 jul 2013

El liriu y Ástura

El pasáu sábadu 28 de xunu, día de San Pedru, el Conceyu Nacional de Liriu participó nel Día d'Ástura, organizáu pol Proyeutu Ástura, comandáu pol Colectivu Interferencias.

El Muséu del Pueblu d'Asturies enllenose d'actividaes asturianes. L'artesanía n'acebache de Juanrapin Joyería Creativa y María Pérez, en cueru de Yunastur Artesanía y en madera de José Ramón Fernández del Riego. Los cancios a la bandurria y los romances de Dani García de la Cuesta y la tonada de Paco Queipo y dos collacios de so. La clas d'asturianu d'Iniciativa pol Asturianu impartida por Inaciu Galán. El saber andariegu de Xurde Morán coles sos rutes per Xixón y el saber académicu de Carlos Caicoya alrodiu los horros. Y, por supuestu, la estaya lúdica: el liriu.

El tendayu colos puestos d'artesanía. Inaciu Galán cola clas de llingua d'IPA. Daniel y Xurde. La tonada. Carlos Caicoya.
 






Arturo de Quirinal y Sergio d'Espor d'Asturies presentáronese nel tendayu del Pueblu d'Asturies pa dar una charra teórico práutica sobre'l xuegu. En principiu, la idega yera entamar un eventu abiertu, con dos concursos y un tornéu, pero'l tiempu echóse enriba énte la bayura d'actividaes, y hubo que resumir. Delantre d'un públicu atentu ya entregáu, desplicose l'orixen del xuegu y de los sos milenta nomes, de l'aición motriz que da cadarma a tou'l conxuntu, de la esceicionalidá del castru y del por qué del CNL. Dempués, dambos machorradores ficieron una muestra d'un concursu d'encastrar y d'una carrera que fue mui cellebrada. Y acabamos encantaos, colos aplausos y les felicitaciones énte les desplicaciones, pola buena acoyida de los asistentes y por ver cómo los más neños pasaron un buen cachu dempués intentando encastrar.


Dámos-yos les gracies al Colectivu Interferencias, a Xose Mon y a Patricia, por conviadmos y poles atenciones pa con nós. Deseyamos qu'esta iniciativa siga p'alantre y garrando más puxu col tiempu. Y, por supuestu, que cuenten col nuestru sofitu pal Proyeutu Ástura.