24 ene 2011

Xineru de liriu

Escomenzamos esta temporada 2011 con un tastu agridulce. Porque l'eventu'l dmingu y la nominación al meyor blogue son noticies mui buenes, pero la tristura pola muerte d'un pa nun ye complicao de superar: solo'l tiempu y el sofitu de la xente que te quier axuda. Dende equí, Javier, queremos unviate tol ánimu y el cariñu de la familia'l liriu, de la que tú yes, por méritos propios, ún de los miembros más queridos. Que to pa descanse en paz. Yá tenemos ganes d'abrazate.


Eventu en Xixón.

Como yá adelantáremos na primer entrada del añu, el domingu 23 Espor[a] organizó, nel Muséu del Pueblu d'Asturies , el II Alcuentru Xixón de Liriu. La terrible mañana de fríu y lluvia acabó por rescamplar y los valientes que s'averaron al tendayu del equipamientu cultural xixonés pudieron esfrutar d'una mañana protagonizada pol liriu.

Espor d'Asturies quería introducir un par d'actividaes que permitieren averar el liriu a la xente, amás de conseguir que daquellos que se desplacen a los abiertos salgan contentos d'aprovechar el tiempu xugando al liriu. Si daqué falló na temporada pasada yera ver les cares de los xugadores eliminaos na primer ronda d'un abiertu, ensin posibilidá de siguir xugando. Como'l formatu d'abiertu cuayó, la solución paecía tar n'apurrir nuevos xuegos. Y, polo visto'l domingu, paez que prestaron abondo.

Álex, n'un de los primeros intentos de güelpéu.

Primero probóse'l Concursu de distancia. Yá desplicáramos que se trataba de mandar tres lirios lo más lloñe posible, puntuando sigún onde estos pararen nun tarrén delimitáu previo en diez zones. Prestó enforma a los dieciséis participantes, tanto que se pidió una segunda ronda por aclamación. Al final de les dos tandes, disputóse una final colos dos ganadores, Pepa d'Espor[a] y Xosín de la Camaretá, venciendo esti por 11 a 9.

Xosín, de la Camaretá, ganador del Concursu de distancia, xunto a Balvo.

Pasóse dempués al Concursu d'encastraos. El conceptu desti xuegu ye daqué más complicao y la práctica ye muncho más técnica. N'un minutu de tiempu, el participante tien qu'encastrar seis lirios, dimpuestos n'espiral a distancies diferentes (20, 40, 60, 80, 100 y 120 centímetros) alredor del castru. Toos los xugadores xueguen colos mesmos lirios y ye decisión d'ellos la estratexa de xuegu (dende liriu pol qu'escomenzar, hasta l'enfotu por un liriu determináu que nun acaba entrar). Los catorce machorradores que decidieron disputar el concursu pudieron comprobar lo estresante que pue resultar lluchar contra'l tiempu nun xuegu onde la pausa y la preparación ante cada güelpe ye indispensable. Asina, solo cinco consiguieron faer plenu: Xosín (55"89), María (37"64), Sergio (36"82), Dani (27"33) y Toño, que venció con un tiempu de 25"22.

Toño, de los Sidrones, col títulu del Concursu d'encastraos, con Sergio.

Una vez ensayáu'l tiru a llarga y a curtia distancia, yera'l momentu afayaízu pa'l II Abiertu Xixón de Liriu, disputá a tres mangues ensin desempates, lo que valió p'acabar con una final a trés ente Xosín de la Camaretá, Sergio d'Espor[a] y Dani de los Sidrones, que s'impuso con autoridá en dos de les trés carreres posibles.

Dani, de los Sidrones, qu'algamó'l II Abiertu Xixón de Liriu, xunto a Pepa.

Les propuestes prestaron a los asistentes tanto como les bollines de Pepa o les tortiyes de la ma de Sergio, yá bautizaes como "tortiyes volantes" polo poco que duren. La sidre de baldre, la rifa de la empanada, los perrucos come-lirios y el valiente cámara de la TPA (al que-y sobrevolaron varios lirios ensín inmutase) dieron más color a la primer mañana liriera del añu.


Nominación del blogue.

Esti mes de xineru cellebrase'l concursu al Meyor blogue n'asturianu 2010, ún concursu completamente altruísta, ensin sovenciones y col únicu enfotu de faer visible'l llabor de daquellos que faen de la llingua asturiana ferramienta digna pala tresmisión de les sos idegues y propuestes.

Imaxiná-yvos la gayola al saber qu'esti blogue tar ente los nominaos, al llau de firmes como la del Xanu'l Caborniu, González y González, Fueya en blanco, Xuan Pandiella, Tapaponga, los nuestros compañeros Chus Solis y LLar 867 o TrayasgayA, aniciadores de la idega.

Hai trés modalidaes de votu: dos pa blogueros (al meyor blogue y al meyor diseñu) y una pa llectores.

Si quereis participar nun vos va llevar más d'un minutu, siguiendo estos pasos:

1.- Entra nesti enllaz:

http://votacionmeyorblogue.dyndns.org/pral/

2.- Pica onde pon "LLectores voten equí". (Si tienes blogue propiu pues inscribite na otra opción)

3.- Busca'l to blogue preferíu (yá puestos, el del Conceyu Nacional de Liriu)

4.- Vota.

Espublizaremos los resultaos, porque xeres d'esta mena préstenmos asgaya.


17 ene 2011

Primer eventu del añu


La Temporada 2011 escomienza'l domingu 23, a partir de les 11 de la mañana, nel tendayu del Muséu del Pueblu d'Asturies col II Alcuentru Xixón de Liriu, organizáu por Espor d'Asturies.

L'alcuentru consistirá de trés partes pa esfrutar d'esti sitiu tan afayadizu'l mayor tiempu posible xugando al liriu.

Escomenzará sobre les 11 y media con un concursu de distancia, pa comprobar si les fuercies de los machorradores se vieren amenorgaes dempués de les festividaes navideñes. Los participantes golpiarán trés lirios dende un puntu d'aniciu común pa toos. El tarrén dividiráse en diferentes zones, que tendrán distintes puntuaciones sigún la distancia al aniciu. Ganará'l xugador qu'algame más puntos.

Acabante esti, otru concursu, esta vez d'encastraos, pa poner a prueba l'habilidá de los asistentes. L'oxetivu sedrá encastrar seis lirios dispuestos al rodiu'l castru nel menor tiempu posible, ensín superar el minutu de duración.

L'eventu finará col II Abiertu Xixón de Liriu, tornéu a disputar col sistema tradicional.

Estes pruebes, como siempre, tarán abiertes a toos aquellos que quieran participar, dende los machorradores con mayor esperiencia hasta los que descubran por casualidá esti xuegu al averase al muséu nuna mañana de domingu.

¡Tais toos convidaos!


II Alcuentru Xixón Liriu
23 de xineru - 11:00 h
Muséu del Pueblu d'Asturies
(Xixón)

11:00 h. Apertura del alcuentru.
11:30 h. Concursu de distancia.
12:00 h. Concursu d'encastraos.
12:30 h. II Abiertu de Liriu de Xixón.